06 January 2017

Sweet potato & nut butter


Začalo to obdobím ovesných kaší, následovala éra rýže a těstovin a poslední dobou jsem zase díky lásce k sacharidům objevila novou dokonalou kombinaci sladkých brambor a tahini (sezamová pasta). U nás v Čechách jsem zatím sehnala jen klasické bílé btáty, ale v Kanadě postupně nacházím v regálech supermarketů nové a barevnější druhy. Oranžové batáty - Yam, fialové batáty atd... Fialové mi chutnají ze všeho nejvíc, protože jsou nejméně sladké a hodí se i pro slané recepty.

Yam stuffed by Banana, Tahini and PecansDáme péct celou, neoloupanou bramboru na 200 stupňů cca 45-55 minut (některé starší trouby pečou hůř, takže se může doba protáhnout až na 75 minut). Předtím ji propícháme vidličkou. Po upečení vyndáme z trouby a rozřízneme napůl. Naplníme nakrájeným nebo rozmačkaným banánem, pokapeme tahini nebo mandlovým máslem a posypeme pekanovými oříšky.

Purple potato sandwich
Bramboru můžeme uvařit, nebo ji nakrájíme na kolečka a necháme péct v troubě. Mezi dva plátky můžeme dát cokoliv - např. řecký jogurt a oříškové máslo.



Nedávno jsem četla recept na batáty připravené v toasteru, tak jsem ho hned vyzkoušela. Chce to trochu trpělivost, než vychytáte ideální teplotu pečení. Klasicky nakrájíte batáty podélně na tenčí plátky (čím ostřejší a lepší nůž, tím méně lítání po baráku a shánení lékárničky) a opečeme v toasteru stejně jako chleba. Mně stačilo dvakrát z každé strany na střední stupeň. Brambora je poté krásně křupavá. Top ozdobíme zase oříškovým máslem, avokádem, řeckým jogurtem, nebo čímkoliv, na co máte chuť


1 comment:

  1. ešte, že som už po večeri, inak by som chytila neskutočný hlad :D vyzerá to skvelo!

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete

Thank you so much for your lovely comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...